Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Χριστοφυλλοπούλου για τις συγχωνεύσεις σχολείων "μπορεί να πάμε και σε κάποιες αναστολές"


"Επίκειται μία απόφαση διορθώσεων και ενδεχομένως, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν προβλήματα που αφορούν τον υποδεχόμενο χώρο, τα σχολεία υποδοχής, εκεί εκτός από διορθώσεις, μπορεί να πάμε και σε κάποιες αναστολές".

Αυτό ανάμεσα σε άλλα δήλωσε η υφ. Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή στις 16/5 απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση.

Δείτε παρακάτω όλη την απάντηση 
 
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΡΛΔ΄
Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, εκπλήσσομαι, αλλά την ίδια στιγμή με ικανοποιεί το γεγονός ότι κάνατε αυτή την ερώτηση, γιατί μου δίδετε την ευκαιρία να απαντήσω και από το Βήμα της Βουλής σε κάτι, για το οποίο έχω δώσει διαβεβαίωση και προσωπικά εγώ και η κυρία Διαμαντοπούλου και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και παντού.
Τίποτα δεν έγινε κρυφά. Όπως είπατε πολύ σωστά, στις 14 Φεβρουαρίου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα η απόφασή μας. Θέλω να θυμίσω και σε σας και μέσα από σας και στους συναδέλφους, οι οποίοι έχουν καταθέσει σχετικές ερωτήσεις, ότι ήδη από τις 25 Ιανουαρίου είχε ξεκινήσει ένας διάλογος. Ο διάλογος σε πρώτη φάση κατέληξε. Εμείς πήραμε την απόφαση στις 14 Μαρτίου –όπως ακριβώς μου είπατε- και την αναρτήσαμε στο διαδίκτυο. Δεν κρύψαμε, λοιπόν, τίποτα, ούτε κοροϊδέψαμε κανέναν. Σας διαβεβαιώ γι’ αυτό.
Βεβαίως, θέλω να κατανοήσετε και εσείς ότι όταν έχεις περίπου δύο χιλιάδες σχολεία τα οποία μπαίνουν σε μια διαδικασία αναδιάρθρωσης, είναι πολύ φυσικό να υπάρξουν και επιμέρους αστοχίες, κυρίως σε ό,τι αφορά τις υποδομές ή την προσμέτρηση του παράγοντα «ασφάλεια στις μετακινήσεις», κάτι για το οποίο σε ορεινές περιοχές είναι σημαντικό.
Θα ήθελα να αναφέρω ιδιαίτερα και ένα παράδειγμα από το Νομό Κορινθίας, από το Παναρίτι. Το Γυμνάσιο στο Παναρίτι δεν μπήκε ποτέ στις προτάσεις μας, παρ’ ότι έχει δεκατρία παιδιά και αυτό δεν είναι το καλύτερο εκπαιδευτικά για τα παιδιά. Πέρα από το οικονομικό κόστος, δεν είναι καλό ένα σχολείο με δεκατρία παιδάκια. Επειδή ακριβώς το Παναρίτι από το Ξυλόκαστρο απέχει πάρα πολύ και ο δρόμος είναι μη ασφαλής, προκρίθηκε το κριτήριο της ασφάλειας των μαθητών έναντι του κριτηρίου της εκπαιδευτικής ωφελιμότητας ή της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού καλύτερα.
Άρα, κύριε  συνάδελφε, θέλω να πω δύο λόγια για να ξεκαθαρίσω τουλάχιστον στην πρωτοομιλία μου το πεδίο ως εξής: Μετά, λοιπόν, τους δύο μήνες διεξοδικού διαλόγου και κλήσης και όλων των Δημάρχων, πάρθηκε η απόφαση και βγήκε το ΦΕΚ. Το ΦΕΚ εκ νέου αναρτήθηκε μέσω της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, αλλά δεν είναι κάτι διαφορετικό. Είχε αναρτηθεί –όπως και εσείς είπατε- ήδη στις 14 του μηνός. Είπαμε ευθαρσώς δύο-τρεις μέρες μετά –και μάλιστα με δήλωση της κυρίας Διαμαντοπούλου- ότι εμείς αυτά τα περίπου χίλια εννιακόσια τόσα σχολεία θα τα δούμε ενδελεχώς. Καλέσαμε και τους δεκατρείς περιφερειακούς διευθυντές και δώσαμε εντολή και ξεκίνησε ο δεύτερος γύρος διαλόγου.
Δεν ξέρω αυτό που μου είπατε. Με λυπεί ιδιαίτερα. Δεν κορόιδεψαν κανέναν οι συνεργάτες μας. Είδα και εγώ προσωπικά πολλούς Βουλευτές από πολλούς νομούς και άλλους τόσους Δημάρχους. Νομίζω όμως, ότι κοροϊδία δεν υπήρχε, διότι πράγματι επίκειται μία απόφαση διορθώσεων και ενδεχομένως, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν προβλήματα που αφορούν τον υποδεχόμενο χώρο, τα σχολεία υποδοχής, εκεί εκτός από διορθώσεις, μπορεί να πάμε και σε κάποιες αναστολές.
Αυτές οι περιπτώσεις, όμως, κύριε  συνάδελφε, θα είναι εξαιρετικά περιορισμένες και θα είναι στοχευμένες σε περιπτώσεις όπου έχουμε είτε πολύ μεγάλο πρόβλημα, μεταφορικό σε σχέση με το δύσβατο του οδικού δικτύου που δεν το είχαμε υπολογίσει εξ αρχής ή, όπως ανέφερα, σε περιπτώσεις όπου το σχολείο υποδοχής δεν είναι κατάλληλο και δημιουργείται πρόβλημα.
Κυρία Πρόεδρε, θα μου επιτρέψετε μετά, καθώς δεν έχω υπερβεί το χρόνο μου, στη δευτερολογία μου να αναφερθώ διεξοδικά, διότι ο κύριος Βουλευτής με ρωτά και για την εκπαιδευτική λογική των συνενώσεων και για τα εκπαιδευτικά οφέλη συγκεκριμένα της Κορινθίας. Επειδή έχω στοιχεία, καλύτερα να τα δώσω στη δευτερολογία, αφού ακούσω τον κύριο συνάδελφο.
Ευχαριστώ πολύ.

2 σχόλια:

  1. ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΡΕΞΕ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΝΑ ΣΩΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟ,ΑΣΛΑΝΙΔΗ,ΣΥΛ.ΓΟΝ. ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΤΥΛΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ