Με αφορμή την επετειακή σύναξη για τα 140 χρόνια της Τσοτυλίου Σχολής, ξαναέρχεται στην επικαιρότητα η τραγικότητα της διακοπής της λειτουργίας του Λυκείου , που ενώ αυτή η επετειακής σύναξη θα έπρεπε να έχει πανηγυρικό χαρακτήρα και να προτείνει την συνέχεια μιας τόσο ένδοξης και θεμελιωμένης σε αξίες πορείας για το μέλλον, μοιάζει περισσότερο με μνημόσυνο που το μόνο συναίσθημα που κυριαρχεί είναι το κενό.
Πλέον η απέχθεια και η οργή προς την μεθόδευση, είτε των εγγύς ευρισκομένων επισήμως η παρασκηνιακά ενεργούντων, είτε των κατεχόντων (οποία ειρωνεία «συμπατριωτών» με την ευρεία έννοια) οφίκια λήψης «άτεγκτων» και οριακής σκληρότητας αποφάσεων έχει αντικατασταθεί από κενό, ίδιον περιόδου θλίψης.
Αυτές οι αποφάσεις που με το τρόπο που ληφθήκαν (και είναι όλα αυτά γνωστά και καταγεγραμμένα σε όλους τους τόνους) το μόνο που ικανοποιούν είναι την προσπάθεια πλήρωσης του υπαρξιακού κενού, που δημιουργεί η άσκηση παντί τρόπω και μέσω της εξουσίας.
Αυτή η μοναξιά λοιπόν είναι σήμερα παρούσα σε αυτή την επέτειο από την Ίδρυση της Σχολής και είναι ίδια αν αναλογιστούμε την πορεία μέσα στους αιώνες στην ζηλευτή πορεία της Σχολής μέχρι σήμερα.
Αυτή η μοναξιά ας γίνει το πλεονέκτημά μας όπως τόσες δεκαετίες τώρα και ας γίνει ο καταλύτης ιδεών για να δούμε άλλες μορφές αξιοποίησης αυτού του θησαυρού που μας κληρονομήσαν οι πρόγονοί μας αυτού του τόπου.
Ιδέες, όπως την μετεξέλιξη της Σχολής σε Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο το οποίο να είναι υπό την κηδεμονία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και γενικότερα ένα πιο διευρυμένο ρόλο σε θέματα εκπαίδευσης στο σύνολο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και γενικότερα στην Βόρεια Ελλάδα και στην ομογένεια.
Ας αρχίσει μια συζήτηση, δεν είναι αργά, για το πώς θέλουμε να εξελιχθεί το Ίδρυμα και με τι τρόπους θα το κατορθώσουμε.
Προτείνω να δημιουργηθεί μια ομάδα επεξεργασίας προτάσεων και σύντομα (προτείνεται η 29/10/2011 μέρα Σάββατο) να γίνει μια ανοιχτή συνάντηση για να μεθοδευτούν οι περαιτέρω κινήσεις
Με το ίδιο πνεύμα των Ιδρυτών της Σχολής πρέπει να πορευθούμε για την επανεκκίνησή της και την τοποθέτηση της μέσα στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται κοινωνικά, χωρικά και οικονομικά.
Και ας θυμηθούμε…
"Συγκεφαλαιώνων, λοιπόν, λέγω ότι και το σύνολον της πόλεως είναι γενικόν της Ελλάδος σχολείον, και καθείς από τους συμπολίτας μας μου φαίνεται ως να συγκεντρώνη εις την προσωπικότητά του την ικανότητα να προσαρμόζεται εις τας ποικιλωτάτας εκφάνσεις της δραστηριότητος με την μεγαλυτέραν ευστροφίαν και χάριν. Και ότι τούτο δεν είναι κομπορρημοσύνη, επιβαλλομένη από την παρούσαν ευκαιρίαν, αλλά η πραγματική αλήθεια, αποδεικνύει ακριβώς η δύναμις της πόλεως, την οποίαν τα προτερήματά μας αυτά μας επροσπόρισαν. Διότι από όλας τας συγχρόνους πόλεις μόνη η πόλις των Αθηνών, όταν τεθή υπό δοκιμασίαν, αποδεικνύεται ανωτέρα της φήμης της, και αυτή μόνη ούτε εις τον ηττώμενον παρέχει αφορμήν αγανακτήσεως, διότι ενικήθη από τοιούτον εχθρόν, ούτε εις τους υπηκόους αφορμήν παραπόνου, ότι κυβερνώνται από αναξίους…»
Ο επιτάφιος λόγος του Περικλέους κεφ.41. Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου
Αυτές οι αποφάσεις που με το τρόπο που ληφθήκαν (και είναι όλα αυτά γνωστά και καταγεγραμμένα σε όλους τους τόνους) το μόνο που ικανοποιούν είναι την προσπάθεια πλήρωσης του υπαρξιακού κενού, που δημιουργεί η άσκηση παντί τρόπω και μέσω της εξουσίας.
Αυτή η μοναξιά λοιπόν είναι σήμερα παρούσα σε αυτή την επέτειο από την Ίδρυση της Σχολής και είναι ίδια αν αναλογιστούμε την πορεία μέσα στους αιώνες στην ζηλευτή πορεία της Σχολής μέχρι σήμερα.
Αυτή η μοναξιά ας γίνει το πλεονέκτημά μας όπως τόσες δεκαετίες τώρα και ας γίνει ο καταλύτης ιδεών για να δούμε άλλες μορφές αξιοποίησης αυτού του θησαυρού που μας κληρονομήσαν οι πρόγονοί μας αυτού του τόπου.
Ιδέες, όπως την μετεξέλιξη της Σχολής σε Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο το οποίο να είναι υπό την κηδεμονία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και γενικότερα ένα πιο διευρυμένο ρόλο σε θέματα εκπαίδευσης στο σύνολο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και γενικότερα στην Βόρεια Ελλάδα και στην ομογένεια.
Ας αρχίσει μια συζήτηση, δεν είναι αργά, για το πώς θέλουμε να εξελιχθεί το Ίδρυμα και με τι τρόπους θα το κατορθώσουμε.
Προτείνω να δημιουργηθεί μια ομάδα επεξεργασίας προτάσεων και σύντομα (προτείνεται η 29/10/2011 μέρα Σάββατο) να γίνει μια ανοιχτή συνάντηση για να μεθοδευτούν οι περαιτέρω κινήσεις
Με το ίδιο πνεύμα των Ιδρυτών της Σχολής πρέπει να πορευθούμε για την επανεκκίνησή της και την τοποθέτηση της μέσα στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται κοινωνικά, χωρικά και οικονομικά.
Και ας θυμηθούμε…
"Συγκεφαλαιώνων, λοιπόν, λέγω ότι και το σύνολον της πόλεως είναι γενικόν της Ελλάδος σχολείον, και καθείς από τους συμπολίτας μας μου φαίνεται ως να συγκεντρώνη εις την προσωπικότητά του την ικανότητα να προσαρμόζεται εις τας ποικιλωτάτας εκφάνσεις της δραστηριότητος με την μεγαλυτέραν ευστροφίαν και χάριν. Και ότι τούτο δεν είναι κομπορρημοσύνη, επιβαλλομένη από την παρούσαν ευκαιρίαν, αλλά η πραγματική αλήθεια, αποδεικνύει ακριβώς η δύναμις της πόλεως, την οποίαν τα προτερήματά μας αυτά μας επροσπόρισαν. Διότι από όλας τας συγχρόνους πόλεις μόνη η πόλις των Αθηνών, όταν τεθή υπό δοκιμασίαν, αποδεικνύεται ανωτέρα της φήμης της, και αυτή μόνη ούτε εις τον ηττώμενον παρέχει αφορμήν αγανακτήσεως, διότι ενικήθη από τοιούτον εχθρόν, ούτε εις τους υπηκόους αφορμήν παραπόνου, ότι κυβερνώνται από αναξίους…»
Ο επιτάφιος λόγος του Περικλέους κεφ.41. Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ. ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ. ΜΗΠΩΣ Κ.ΜΠΑΚΑΙΜΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΤΣΟΤΥΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΙΕ ΜΠΑΚΑΙΜΗ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΡΕΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΖΥΓΟΥΡΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΜΙΛΟΥΣΕ. ΔΕΝ ΘΑ ΡΩΤΗΣΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ Δ.Σ ΒΟΙΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΟΤΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΑΥΤΟΨΙΑ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑΔΕΔΟΜΕΝΑ..........
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΝΟΜΕΣ ΨΑΞΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΣΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΕΜΠΡΟΣ.ΠΙΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΙΝΟΥΣ ΑΝΕΥΘΙΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΝ.ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΟΝΟ ΣΥΓΚΑΛΗΨΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΥΘΙΝΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ. ΑΝΕΥΘΙΝΟΣ ΤΣΟΤΥΛΙΟΤΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΕΥΘΥΝΟΙ ΤΣΟΤΥΛΙΟΤΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ. ΤΙ ΛΕΣ ΕΣΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΘΑ ΠΑΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΜΠΑΚΑΙΜΗ Η ΜΑΖΙ ΘΑΤΟ ΚΑΝΕΤΑΙ.ΓΙΑΝΝΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΟΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥΣ .ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΤΣΟΤΥΛΙΟΤΩΝ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ. ΑΙΣΧΟΣ ΧΟΝΔΡΟΠΕΤΣΟΙ.......ΔΗΜΗΤΡΑ. ΓΕΩΡΓΙΑ .ΒΑΣΙΛΙΚΗ......ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΡΑΒΟ ΣΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ .ΑΛΕΚΟ ΠΙΣΤΕΥΗΣ ΑΚΟΜΗ ΟΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Η ΜΠΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΟΥΣ.ΔΕΝ ΣΟΥ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΚΑΝΕΝΑΣ.ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΝΙΤΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφήMH SKATE ALLO DEN MPOROYN KAI DEN TOYS ENDIAFEREI TIPOTE . O XRONOS MPOREI NA STAMATISEI MEXRI NAFYGOYN TIPOTE DEN MPOROYN OI ANIKANOI KAI OI ADIAFOROI NA PROSFEROUN. ESEIS STH NEAPOLH PREPEI NA EISTE STA PANO SAS ME TO DHMO ASE POY MALLON ERXETAI KAI H ORA NA METAFEROYN THN EDRA STH NEAPOLH. H OXI GIATI ARGOYN.SAS DOYLEYOYN.PLATANOS.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒΡΕ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΣΟΤΥΛΙ ΤΙ ΠΑΘΑΤΕ ΜΕ ΤΗ ΓΙΩΤΑ ΤΙ ΝΟΜΙΖΑΤΕ ΟΤΑΝ ΨΗΦΙΖΑΤΕ ΟΤΙ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΦΟΦΟ ΤΣΑΟΥΣΕΣΚΟΥ. ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΜΑΣ ΣΤΗ ΣΙΑΤΙΣΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΥΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΛΟ ΕΥΤΥΧΙΑ.ΤΩΡΑ ΜΑΘΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.ΚΟΥΡΑΓΙΟ. ΠΑΡΙΓΟΡΙΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΑΤΙΣΤΑ.ΓΕΡΑΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή