Από τέσσερις βασικές «πηγές» θα προέλθουν, σύμφωνα με πηγές του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, οι 14.000 «αναγκαστικές αποχωρήσεις», οι 4.000 μέχρι το τέλος του 2013 και οι υπόλοιπες 10.000 έως το τέλος του 2014
από τον ευρύτερο και στενό δημόσιο τομέα.
Παράλληλα, επιτεύχθηκε να
ισχύσει για κάθε αναγκαστική αποχώρηση ο κανόνας «μία νέα πρόσληψη για
κάθε αποχώρηση» γεγονός, που όπως σημειώνεται θα οδηγήσει άμεσα σε
ποιοτική ανανέωση του Δημοσίου.
Ειδικότερα σύμφωνα με πηγές του υπουργείου οι αποχωρήσεις, προκύπτουν από τις παρακάτω δεξαμενές:
1. Από τους οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα καταργηθούν διότι δεν είναι βιώσιμες και δεν εξυπηρετούν ανάγκες επιτακτικές. Οι κατάργησή τους θα αποφασιστεί μετά από αξιολόγηση σκοπιμότητας της ύπαρξής τους. Οι υπάλληλοί ιδιωτικού δικαίου που υπηρετούν εκεί θα έχουν όλη την κοινωνική προστασία που προβλέπεται από την νομοθεσία και θα τους παρασχεθεί πρόσθετη προστασία ως αντιστάθμισμα της αποχώρησής τους.
2. Από οργανισμούς του δημοσίου που θα συγχωνευθούν, έπειτα από αξιολόγηση των δομών τους. Οι υπάλληλοι που αντιστοιχούν σε πλεονάζουσες θέσεις θα αξιολογηθούν, αφού αποτιμηθούν τα προσόντα τους και είτε θα μετακινηθούν είτε θα αποχωρήσουν οικειοθελώς με αντιπαροχή κινήτρων.
3. Από πειθαρχικά υπόλογους υπαλλήλους που θα κριθούν απολυτέοι από τα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια.
4. Ένα μέρος θα προέλθει ακόμη από υπαλλήλους που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, μετά από αξιολόγηση δομών, διαπίστωση θέσεων που πλεονάζουν, αποτίμηση προσόντων και εφόσον επιλέξουν να αποχωρήσουν αντί να μετακινηθούν, με κίνητρα οικειοθελούς αποχώρησης (εξαγορά πλασματικών χρόνων).
Ειδικότερα, με νομοθετική παρέμβαση δίνεται στους υπαλλήλους που πρωτοβάθμια κρίνονται απολυτέοι η δυνατότητα άμεσης προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Θα εκδικάζονται γρηγορότερα οι σοβαρότερες περιπτώσεις και ο ίδιος ο υπάλληλος θα κρίνεται ταχυτέρα ώστε να επιστρέψει ή όχι στην υπηρεσία του.
Στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπογραμμίζουν επίσης ότι το σημαντικότερο είναι ότι η κινητικότητα αποσυνδέεται από κάθε ενδεχόμενο αναγκαστικής αποχώρησης.
1. Από τους οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα καταργηθούν διότι δεν είναι βιώσιμες και δεν εξυπηρετούν ανάγκες επιτακτικές. Οι κατάργησή τους θα αποφασιστεί μετά από αξιολόγηση σκοπιμότητας της ύπαρξής τους. Οι υπάλληλοί ιδιωτικού δικαίου που υπηρετούν εκεί θα έχουν όλη την κοινωνική προστασία που προβλέπεται από την νομοθεσία και θα τους παρασχεθεί πρόσθετη προστασία ως αντιστάθμισμα της αποχώρησής τους.
2. Από οργανισμούς του δημοσίου που θα συγχωνευθούν, έπειτα από αξιολόγηση των δομών τους. Οι υπάλληλοι που αντιστοιχούν σε πλεονάζουσες θέσεις θα αξιολογηθούν, αφού αποτιμηθούν τα προσόντα τους και είτε θα μετακινηθούν είτε θα αποχωρήσουν οικειοθελώς με αντιπαροχή κινήτρων.
3. Από πειθαρχικά υπόλογους υπαλλήλους που θα κριθούν απολυτέοι από τα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια.
4. Ένα μέρος θα προέλθει ακόμη από υπαλλήλους που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, μετά από αξιολόγηση δομών, διαπίστωση θέσεων που πλεονάζουν, αποτίμηση προσόντων και εφόσον επιλέξουν να αποχωρήσουν αντί να μετακινηθούν, με κίνητρα οικειοθελούς αποχώρησης (εξαγορά πλασματικών χρόνων).
Επιταχύνονται οι πειθαρχικές διαδικασίες
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα επιταχυνθούν επίσης οι πειθαρχικές διαδικασίες.Ειδικότερα, με νομοθετική παρέμβαση δίνεται στους υπαλλήλους που πρωτοβάθμια κρίνονται απολυτέοι η δυνατότητα άμεσης προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Θα εκδικάζονται γρηγορότερα οι σοβαρότερες περιπτώσεις και ο ίδιος ο υπάλληλος θα κρίνεται ταχυτέρα ώστε να επιστρέψει ή όχι στην υπηρεσία του.
Στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπογραμμίζουν επίσης ότι το σημαντικότερο είναι ότι η κινητικότητα αποσυνδέεται από κάθε ενδεχόμενο αναγκαστικής αποχώρησης.
- Επιμέλεια σύνταξης: Α. Πασχαλινού
- ert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ