Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Έγκριση απολογισμού εσόδων εξόδων οικονομικού έτους 2012 του Ν.Π. Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Παιδείας & Πολιτισμού Δήμου Βοΐου, µε σύνολο εσόδων και εξόδων 999.901,78 €.


Π. ΓΑΡΟΥΦΟΣ , ΝΥΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ν.Π
Κ.ΚΙΣΚΙΝΗ, ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ν.Π
Στην Σιάτιστα και στο Δημαρχιακό κατάστημα  στις 20 Ιουνίου 2013, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βοΐου  σε τακτική συνεδρίαση ενέκρινε κατά πλειοψηφία τον απολογισμό εσόδων εξόδων έτους 2012 του Ν.Π. Κοινωνικής  Προστασίας, Αλληλεγγύης, Παιδείας & Πολιτισμού Δήμου Βοΐου,µε σύνολο εσόδων και εξόδων 999.901,78 € . 
Μεταξύ των άλλων στην συνεδρίαση ειπώθηκαν και τα εξής:

Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Περπερής Παναγιώτης δήλωσε: 
Η Δημοτική Σύμβουλος κ. Κισκίνη  Καλλιόπη η οποία ήταν Πρόεδρος στο Δ.Σ. του ΚΑΠΗ κατά 2012, έπρεπε να ήταν παρούσα.
Η Δημοτική Σύμβουλος κ. Παπαδιώτη Γλυκερία κατά τη συζήτηση του θέματος αυτού είπε ότι  έπρεπε οπωσδήποτε να βρίσκεται η απερχόμενη Πρόεδρος του Νομικού Προσώπου. Υπάρχουν πολλά κενά, ρώτησα για τα έσοδα και τα έξοδα των ΚΑΠΗ, η απάντηση ήταν ότι συν  πλην και δεν έχουμε καλή εικόνα. Για μένα αυτός δεν είναι σωστός τρόπος διαχείρισης, σωστή  λογιστική. Θα έπρεπε να γνωρίζουμε πόσα έχουν πληρωθεί, πόσα έχουν εισπραχθεί για να έχουμε 
το συγκεκριμένο απολογισμό, μια σωστή εικόνα.   Επειδή τόνισα πολλές φορές κάποια ΚΑΠΗ δεν  έπρεπε να είχαν κλείσει, θα ήθελα πάνω στο συγκεκριμένο να υπάρχει σωστή εικόνα. Μ΄ αυτήν  την έννοια δεν το ψηφίζω. 
Επίσης θα ήθελα να δω τι πληρώθηκε από τα προηγούμενα χρόνια (τα χρέη) γιατί σε κάποιους  κωδικούς αναφέρει αναλώσιμα στον ΚΑ 8116.02 ετών 2008, 2010 ποσό 7.947 € θα ήθελα απαντήσεις πάνω σε αυτό.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γαρούφος Παναγιώτης και Πρόεδρος του Νομικού Προσώπου δήλωσε  τα εξής: 
Για τον συγκεκριμένο κωδικό που αναφερθήκατε σε αναλώσιμα του 2007 -2010, έχω να αναφέρω ότι όταν αναλάβαμε τη διοίκηση αυτού του Δήμου βρήκαμε οφειλές γύρω στις 150.000  €, οι οποίες ήταν από τους Παιδικούς Σταθμούς της Σιάτιστας, την Φιλαρμονική της Σιάτιστας και  τα ΚΑΠΗ του Δήμου Σιάτιστας για τα έτη 2007 -2010.
Έχουμε κάνει μία τιτάνια προσπάθεια να μπορέσουν να πληρωθούν αυτά τα ποσά γιατί πρόκειται  για ανθρώπους οι οποίοι προσέφεραν εργασίες και προμήθειες.
Μετά από μεγάλο ψάξιμο κατορθώθηκε από τις 150.000 € και έχουν πληρωθεί οι 103.000 €, απομένει ένα ποσό 32.000 € παλιές οφειλές σε προμηθευτές και 12.000 € είναι οφειλή από  υπερωριακή απασχόληση κάποιου συγκεκριμένου υπαλλήλου για την οποία όμως δεν υπάρχει κανένα παραστατικό.
Οι 32.000 € οφειλές που αφορούν προμηθευτές είναι πραγματικές, αλλά δεν υπάρχουν  παραστατικά και γιαυτό και δεν μπορούμε να τις πληρώσουμε, δεν εγκαταλείπουμε την  προσπάθεια και τις αναγνωρίζουμε.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Καραμπατζιάς Μιχαήλ, δήλωσε: Η διαφωνία μου είναι σε πολιτικό - θεσμικό επίπεδο επειδή πιστεύω έχει μια ανταποδοτική λειτουργία. Βασικά το Νομικό πρόσωπο  Κοινωνικής Προστασίας κλπ. χρηματοδοτείται από τους πόρους του ΚΑΠ (είναι βασικός  χρηματοδοτικός μοχλός) εάν δούμε ότι τα τελευταία χρόνια είναι περιορισμένοι και προσπαθεί να  τρέξει το Νομικό Πρόσωπο όπως και ο Δήμος συνολικότερα καλύπτοντας αυτά τα κενά με αυτά με  ανταποδοτική λειτουργία, να προκαλέσουμε έσοδα, να λειτουργήσουμε και λίγο επιχειρηματικά.
Μ΄ αυτήν την έννοια και τον τρόπο που είναι στημένος αυτός ο μηχανισμός με τους νομικούς, τους  ειδικούς συμβούλους, με το καθεστώς που δουλεύουν, με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και επειδή εκεί συνίσταται η διαφωνία μου, δεν θέλω να ψηφίσω τον απολογισμό, γιατί έχω μια  διαφορετική φιλοσοφία, όσον αφορά το τι πρέπει να είναι η κοινωνική πολιτική ή πολιτική πρόνοιας είτε αφορά τα παιδιά είτε αφορά την Τρίτη ηλικία, είτε αφορά άλλες πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις.
Επειδή η λειτουργία των Νομικών Προσώπων, είναι μια λειτουργία προγύμνασης γι αυτό που  έρχεται στην πορεία, καταργούνται και μας προετοιμάζουν για να καταργηθεί, η χρηματοδότηση  είτε από το Δήμο είτε από του ΚΑΠ, για να συνηθίσουμε σε αυτήν την διαδικασία, την  ανταποδοτική λειτουργία, με την πρόκληση εσόδων. Μ΄ αυτήν την έννοια είναι η διαφωνία μου σ΄ αυτό το επίπεδο, από κει και πέρα τις συγκεκριμένες χρήσεις, εγώ πάντα είχα διαφωνία όσον 
αφορά την ανάθεση υπηρεσιών, διοικητικών, οικονομικών, μισθολογικών σε ειδικούς συμβούλους, ειδικούς συνεργάτες κτλ.
Έχουμε έναν μηχανισμό στον Δήμο και αυτό πρέπει να το αξιοποιούμε δεν χρειάζεται μια παραπέρα δραστηριότητα, που σημαίνει ότι ανοίγουμε το δρόμο και για πελατειακές σχέσεις.
Υπάρχει και η πλευρά της προηγούμενης διοίκησης, εδώ υπάρχει ευθύνη η κ. Κισκίνη και για μένα  έπρεπε να είναι εδώ, δεν έχω να πω κάτι ως προς τη διαχείριση κτλ, τις προσπάθειες τις κατέβαλε. 
Ελέγχεται όμως ο καθένας και άλλωστε το λέει μέσα τον τελικό λόγο όσον αφορά απολογισμό του 
έχει τα εντελλόμενα ο επίτροπος οι υπηρεσίες ελέγχων , δεν τελειώνουμε με αυτό.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ζευκλής Χρήστος δήλωσε: 
Εμείς θα θέλαμε να ήταν η κ. Κισκίνη  παρούσα σήμερα εδώ, γιατί έχουμε έναν απολογισμό ύψους άνω του 1.300.000 €. 
Βλέπουμε κάποια πράγματα που πραγματικά έχουν πάρει έναν άλλο δρόμο. Μια επιχείρηση του 1.300.000 €  δεν περίσσευαν 4.500 € για να λειτουργήσει το ΚΑΠΗ Εράτυρας; 
Από κει και πέρα θα θέλαμε σε  μια επιχείρηση η οποία αυτά τα χρόνια έχει διαχειριστεί τόσα χρήματα το άτομο την παρακολουθούσε ούτε ήταν στη συνεδρίαση του απολογισμού, ούτε είναι σήμερα εδώ να μας πει  τι έγινε και πραγματικά δεν ξέρουμε τι ερωτήματα να σας απευθύνουμε, μάλιστα σας ακούσαμε να εισηγείστε και ποσά οφειλών όταν αναλάβατε τα οποία, όπως είπε και ο συνάδελφος είναι 
ξεκάθαρο ότι δεν είναι αληθινά. 
Οπότε βλέπουμε μια πρόχειρη διαχείριση, βλέπουμε μια επιχείρηση να τη διαχειρίζεται ένα μεγάλο μέρος του Δημοσίου χρήματος χωρίς την ουσία να  μπορεί να δώσει σήμερα λόγο και αυτός είναι ο προβληματισμός εάν έπρεπε να υπάρχει και αυτή η επιχείρηση. 
Σας το κάνω και ερώτημα. Σ’ άλλους δήμους και τα ΚΑΠΗ και οι βρεφονηπιακοί δεν έκαναν εταιρεία για να τα διαχειριστούν, συνέχισαν τη διαχείριση όπως την είχε παλιά ο Δήμος, μια και στο διαχειριστικό κομμάτι δεν επιβάρυναν τότε, τόσο πολύ το Δήμο.
Μια και ο νόμος έδινε το δικαίωμα να κάνεις 2 Νομικά Πρόσωπα, ας κάνουμε μια άλλου τύπου Δημοτική επιχείρηση παρά να έχουμε αυτή εδώ πέρα τη διαχείριση τόσων χρημάτων τα οποία, για μας, προβληματισμό μόνο μας φέρνουν.
 Προτείνω να αναβληθεί το θέμα γιατί το σοβαρότερο απ΄ όλα έμαθα δεν παρέδωσε σε εσάς προσωπικά. Όταν ο αποχωρών Πρόεδρος ενός Νομικού Προσώπου που ανήκει στον συνδυασμό σας δεν παραδίδει στον επόμενο, τι πληροφορίες να μας δώσει, ο επόμενος όταν δεν γνωρίζει πως δαπανήθηκαν τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα που έχουμε μπροστά μας.

Ο Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος του Νομικού προσώπου κ. Γαρούφος Παναγιώτης, δήλωσε: Στο Νομικό Πρόσωπο όπως και σε όλα τα Πρόσωπα διοικούνται από ένα διοικητικό συμβούλιο υπάρχει συνέχεια, όταν το ένα είναι μέλος ή Πρόεδρος αντικαθίσταται δε νομίζω ότι παύει να 
λειτουργεί αυτό το πρόσωπο.
Είπατε ότι εγώ δεν είμαι σε θέση να απαντήσω και για αυτό δεν μου κάνατε ερωτήσεις, εγώ είμαι σίγουρος ότι αποφύγατε επιμελώς να κάνετε ερώτηση και πήγατε απευθείας στην τοποθέτηση σας γιατί ήσασταν σίγουρος ότι θα απαντούσα σε οποιαδήποτε ερώτηση μου κάνατε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ