ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ |
Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις - Εξυπηρέτηση
μετά την πώληση
Όταν αγοράζεις ένα προϊόν, πρέπει να γνωρίζεις ότι…
• Χρειάζεται να προστατεύεις τον εαυτό σου διαβάζοντας
οποιαδήποτε σύμβαση αγοράς πριν την υπογράψεις.
• Ο πωλητής πρέπει να σου παραδώσει το προϊόν με τις
συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα διαφορετικά δικαιούσαι από τον πωλητή την επισκευή ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο ή μείωση του τιμήματος ή να υπαναχωρήσεις από τη σύμβαση.
• Πρέπει να παρέχονται γραπτώς και στην ελληνική
γλώσσα η εγγύηση και όλες οι πληροφορίες για την ασφαλή χρήση, διατήρηση και συντήρηση του προϊόντος.
• Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού
του η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ως προς το νέο προϊόν ή το ανταλλακτικό.
Συμβάσεις από απόσταση:
Διαφημιστικά φυλλάδια, ραδιόφωνο, τηλέφωνο, τηλεόραση,
fax, e-mail και διαδίκτυο
• Η σύμβαση από απόσταση είναι άκυρη υπέρ σου εάν πριν από
τη σύναψή της ο προμηθευτής δε σε ενημερώσει για το Φ.Π.Α., εφόσον δε συμπεριλαμβάνεται στην τιμή, τον τρόπο πληρωμής, παράδοσης και εκτέλεσης, τη διάρκεια ισχύος της προσφοράς ή της τιμής, το δικαίωμα υπαναχώρησης.
• Απαγορεύεται να σου αποστέλλονται προϊόντα ή να σου
παρέχονται υπηρεσίες χωρίς προηγούμενη παραγγελία εκ μέρους σου.Σε αυτή την περίπτωση έχεις το δικαίωμα να διαθέτεις τα αγαθά ή τις υπηρεσίες κατά την κρίση σου, χωρίς να οφείλεις οποιοδήποτε τίμημα.
Ειδικότερα το διαδίκτυο
Πρακτικές συμβουλές για να αποφύγεις τις παγίδες
• Είναι απαραίτητο να γνωρίζεις με ποιον συναλλάσσεσαι.
Ψάξε στο site της εταιρείας για όσες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το είδος της επιχείρησης, την έδρα της και τα στοιχεία επικοινωνίας.
• Πρόσεξε ιδιαίτερα εάν υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις
(π.χ. έξοδα αποστολής, φόροι).
• Εκτύπωσε ή σώσε στον υπολογιστή σου τη συναλλαγή
που πραγματοποίησες.
• Κράτα αντίγραφο των όρων και των προϋποθέσεων.
Συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος
Αγορά προϊόντος εκτός του εμπορικού του καταστήματος
ή κατά τη διάρκεια επίσκεψης του εμπόρου έπειτα από δική του πρωτοβουλία στο σπίτι ή στον τόπο εργασίας του καταναλωτή.
• Δικαιούσαι να υπαναχωρήσεις από τη σύμβαση εντός
δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του εγγράφου της σύμβασης.
• Απαγορεύεται η είσπραξη όλου ή μέρους του τιμήματος
υπό οποιαδήποτε μορφή κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης.
Πώς μπορείς να εκφράσεις τη διαμαρτυρία σου
Εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό ή σε έχουν παραπλανήσει
ή έχεις πληρώσει περισσότερα ή γενικά εάν έχεις κάποιο δικαιολογημένο παράπονο, μη διστάσεις να διαμαρτυρηθείς.
• Το πρώτο βήμα για τη διαμαρτυρία είναι να επικοινωνήσεις
με αυτόν που σου προμήθευσε το προϊόν ή την υπηρεσία. Επισκέψου το κατάστημα και ζήτα τον υπεύθυνο και στη συνέχεια το διευθυντή του καταστήματος, εξήγησε το πρόβλημά σου.
• Μην αφήσεις να περάσει χρόνος από τότε που αντιλήφθηκες
ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
• Είναι σημαντικό να σημειώνεις πάντοτε τα ονόματα των
ανθρώπων με τους οποίους μιλάς και το περιεχόμενο της συνομιλίας.
• Είναι συνετό, να στέλνεις τη διαμαρτυρία σου και εγγράφως,
μαζί με αντίγραφο όλων των παραστατικών αγοράς.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά σου,
μπορείς να απευθυνθείς:
Τηλεφωνική γραμμή για παράπονα - καταγγελίες-ερωτήσεις: 1520
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή: Πληροφορίες, συμβουλές,
καταγγελίες συναλλαγών με προμηθευτή σε άλλο κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τηλ. εξυπηρέτησης κοινού:
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ