Χωρίς κανένα σεβασμό στον άνθρωπο και με μόνη τους έννοια το κέρδος δρουν κάποιες εταιρείες μεταφορών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΦΕΤ, γάλα, λάδι, χυμοί και άλλα υγρά τρόφιμα μεταφέρονται στα ίδια βυτιοφόρα, στα οποία είχε προηγουμένως φορτωθεί βιοντίζελ.
Σε συνέντευξη του σε κυριακάτικη εφημερίδα, ο κ. Ιωάννης Μίχας δεν διστάζει να αποκαλύψει το θράσος ορισμένων εταιρειών, οι περισσότερες από τις οποίες είναι βουλγάρικες, που δρουν χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες. Τις επόμενες ημέρες ο ΕΦΕΤ θα ανακοινώσει τα ονόματα των εταιρειών και το σύνολο των ευρημάτων.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει αυτή την πρακτική, τρόφιμα και χημικά συχνά διακινούνται με τα ίδια βυτία σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ιταλία, καταγγέλλει και ο πρόεδρος του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων κ. Μ. Κοντολέων. Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε ο κ. Κοντολέων, αυτό συμβαίνει για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, χωρίς να έχει εντοπιστεί κανένας παράνομος αυτοκινητιστής, λόγω του ότι τα πιστοποιητικά «μαγειρεύονται», ενώ αν δεν ληφθεί δείγμα από το βυτίο για να εξεταστεί από το Χημείο του Κράτους δεν στοιχειοθετείται καμία παράβαση. «Έπειτα από τόσες καταγγελίες, κανείς δεν μας έχει καλέσει από το υπουργείο για να μας ρωτήσει» δηλώνει.
Πάντως πηγές του ΕΦΕΤ σημειώνουν ότι οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν υποστήριξαν την έρευνα του φορέα. Η υπόθεση είχε κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς μετά από τις συνεχείς καταγγελίες του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Καυσίμων, ο ΕΦΕΤ ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών τα στοιχεία των κατόχων των βυτίων.
Η γραφειοκρατία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων καθυστέρησε για μήνες τη διαδικασία, μέχρι να δοθεί τελικά το πράσινο φως για τη διαβίβαση της λίστας με τους βυτιοφορείς υγρών τροφίμων στον ΕΦΕΤ.
Ωστόσο, οι μεταφορείς υγρών τροφίμων ζητούν από τον ΕΦΕΤ να μην ελέγχει μόνο τα έγγραφα του κάθε βυτιοφόρου, τα οποία μπορούν να πλαστογραφηθούν, αλλά και να συλλέγει δείγματα από τα φορτία, ώστε να τεκμηριώνεται η παρανομία. Ζητούν επίσης να γίνεται έλεγχος στις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα «τοξικά» βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Εκτός από τη συνδρομή του ΣΔΟΕ, ο ΕΦΕΤ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών τη βοήθεια των περιφερειαρχών, των τελωνείων και των «Ράμπο» των Μεταφορών
Πάντως πηγές του ΕΦΕΤ σημειώνουν ότι οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν υποστήριξαν την έρευνα του φορέα. Η υπόθεση είχε κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς μετά από τις συνεχείς καταγγελίες του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Καυσίμων, ο ΕΦΕΤ ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών τα στοιχεία των κατόχων των βυτίων.
Η γραφειοκρατία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων καθυστέρησε για μήνες τη διαδικασία, μέχρι να δοθεί τελικά το πράσινο φως για τη διαβίβαση της λίστας με τους βυτιοφορείς υγρών τροφίμων στον ΕΦΕΤ.
Ωστόσο, οι μεταφορείς υγρών τροφίμων ζητούν από τον ΕΦΕΤ να μην ελέγχει μόνο τα έγγραφα του κάθε βυτιοφόρου, τα οποία μπορούν να πλαστογραφηθούν, αλλά και να συλλέγει δείγματα από τα φορτία, ώστε να τεκμηριώνεται η παρανομία. Ζητούν επίσης να γίνεται έλεγχος στις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα «τοξικά» βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Εκτός από τη συνδρομή του ΣΔΟΕ, ο ΕΦΕΤ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών τη βοήθεια των περιφερειαρχών, των τελωνείων και των «Ράμπο» των Μεταφορών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ